«Change of element»


«Αλλαγή στοιχείου»

Ένα παλιό στο ραδιόφωνο τραγούδι
πήρε τα συναισθήματά μου και τα έβαλε στο γουδί.
Τώρα χρησιμοποιώντας το γουδοχέρι
το τότε, εκείνο το καλοκαίρι

έχει αρχίσει να κάνει θραύση
των πραγμάτων που συμβαίνουνε εντός μου,
γι’ αυτό μια μεταλλική παύση
θα με επαναφέρει σε αυτά που συμβαίνουνε εκτός μου.

Γκλαγγοί ακούγονται από τα χτυπήματα
που δημιουργεί το γουδοχέρι.
Ξεκινάω να ξαναγράφω ποιήματα
με το διστακτικό, τρεμάμενό μου χέρι.

Λες και αυτό το τραγούδι
προκλητικά και απροκάλυπτα,
τοποθέτησε μέσα στο γουδί,
οτιδήποτε ποτέ μου δεν θα αποκάλυπτα.

Κι αρχίζουν οι σκέψεις να περιδινίζονται
μέσα στο μυαλό μου και περιτριγυρίζονται
από ανησυχίες. Τοποθετούνε πιπέρι
και οτιδήποτε βρίσκεται γύρω και περί

αυτών, γίνεται καυστικό και πυροφανές.
Πρέπει να παραδεκτώ το πρωτοφανές
ότι αυτά τα τοποθετούμενα μπαχαρικά
δεν με έκαναν καθόλου να χάρηκα.

Γιατί τα διάφορα καρυκεύματα
ξεσηκώνουν τα πνεύματα
και γίνονται πυροφλεγόμενα.
Στις συζητήσεις υπάρχουν αμφιλεγόμενα

για την ίδια την κατάσταση
και το πως μπορεί να αντιμετωπιστεί.
Το τραγούδι έφερε επανάσταση
και ίσως βρεθώ μετωπιστί

απέναντι από του κριαριού το χαρακτήρα,
που τώρα με περιφλεγέθωντα κρατήρα
θα υπάρξει σίγουρα μια ρήξη
και θα επακολουθήσει έκρηξη.

Έκρηξη παραγράφων, προτάσεων και λέξεων
αποκάλυψη των όποιων έξεων,
που θα δείχνει ότι θα αντέξει
όποιος πει την τελευταία λέξη.

Και μετά από μια θραύση
θα υπάρξει μία παύση.
Σύντομη λεκτική ανασυγκρότηση
και μια αχνοφαίνουσα ερώτηση.

Τα συναισθηματικά υπολλείματα
βρίσκονται στου γουδιού τον πάτο,
υπάρχουν στην κατάσταση ελλείμματα
και με έχει πάρει από κάτω.

Γιατί έγιναν τελικά
τα πάντα πάνω σου μεταλλικά.
Το φιλί, η αγκαλιά, το χάδι
που μου πρόσφερες κάθε βράδυ.

Κι επειδή δεν μου αρέσει η ψυχρότητα
και η μεταλλική νοθρώτητα
ψάχνω να βρω καινούργιο χαρακτήρα
με περιφλεγόμενο, πυροφανή χαρακτήρα.

(Δέσποινα Κονταξή)

2 responses to “«Change of element»

  1. «Έκρηξη παραγράφων, προτάσεων και λέξεων
    αποκάλυψη των όποιων έξεων,
    που θα δείχνει ότι θα αντέξει
    όποιος πει την τελευταία λέξη…»
    Καλησπερίζω Σας!

Σχολιάστε